top of page

משקיעים בקריפטו? זה מה שאתם צריכים לעשות כדי שהבנק ינזיל את הרווחים שלכם!

אם אתם מתכוונים להשקיע בקריפטו, או שאתם כבר משקיעים ומתכוונים להמיר את הרווחים שלכם לכסף מזומן, כדאי שתעצרו ותקראו את הכתבה הזו. בהיעדר אסדרה של עולם הקריפטו בארץ, אתם עלולים למצוא את עצמכם ראש בראש מול הבנק שלכם, שיסרב לקבל את הכספים שהרווחתם בקריפטו. מה אתם יכולים לעשות? ריכזנו עבורכם כמה טיפים שכדאי לזכור.


הרבה מאוד משקיעי קריפטו מופתעים לגלות שהבנק לא שש לקבל את הכספים שהרוויחו כתוצאה מהשקעות במטבעות קריפטוגרפיים. מצד אחד, החשש של הבנקים להיות חשופים לקנסות וסנקציות בשל העברות כספים לא חוקיות הינו חשש לגיטימי, מצד שני הזירה הפיננסית הוירטואלית הולכת וצוברת תאוצה וגישת ההימנעות של הבנקים מאבדת מאחיזתה במציאות. בפועל נוצר מצב שכל בנק קובע לעצמו את המדיניות בנוגע לקבלתם או אי קבלתם של כספים שמקורם במטבעות קריפטוגרפיים. מיהם המפסידים הישירים מהעדר הרגולציה והתוויית מדיניות גורפת למערכת הפיננסית אתם שואלים? המשקיעים במטבעות קריפטוגרפיים כמובן!


איך אפשר להגדיל את הסיכוי שהבנק יקבל את הכספים שהרווחתם כתוצאה מהשקעות בקריפטו?

אנחנו במשרד עורכי דין זילברברג-מלין מטפלים על בסיס יומיומי בלקוחות אשר מבקשים להנזיל את כספי ההשקעות ונתקלים בקושי. המטרה שלנו היא לנטרל את הספק של הבנק לגבי חוקיות ההעברות שבוצעו ולשקף בפניהם את מקור הכסף ואת המסלול שעבר. זה אפשרי ואנחנו מצליחים לעשות זאת, אבל המשימה לא תמיד קלה כאשר היא קורית בדיעבד.


אז מה בתכלס מומלץ לעשות?

  • בידקו מראש מהי מדיניות הבנק שלכם בנוגע לכספים ממקור קריפטוגרפי. לאחרונה אנו ערים לשינויים במדיניות של הבנקים ולכן כדאי שתהיו עם יד על הדופק.

  • ביחרו בתבונה את הפלטפורמה למסחר שבאמצעותה אתם משקיעים. הרבה יותר "קל" לבנק לאשר הנזלת כספים כאשר הרווחים בוצעו בבורסה מפוקחת בעלת רישיון, שבודקת את הסוחרים ואת העסקאות, ואינה עושה מאמץ לטשטש את מקור המטבעות. אלו הן כמה דוגמאות לפלטפורמות כאלו – Kraken, Gemini ו- Bitstamp.

  • דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו מבעוד מועד הוא כיצד אתם משלמים על רכישת המטבעות. כאשר הרכישה מתבצעת באמצעות העברה ישירות מחשבון הבנק שלכם או באמצעות כרטיס האשראי שלכם – הבנק חשוף למסלול העברת הכספים. בודאי שרכישה במזומן מותירה את מקור הכספים כלוט בערפל בפני הבנק.

  • הישתדלו להימנע מהעברת הכספים באמצעות צד שלישי. העברות כאלו מעלות סימני שאלה שקשה להסביר. כל עוד הכסף יוצא מכיסכם וחוזר אל כיסכם, ללא מעורבים נוספים בדרך, קל יותר להוכיח לבנק את מסלול הכספים.


חשוב לציין שאלו הן המלצות כלליות שאינן מבטיחות כי הבנק יקבל את הכספים שלכם. אנו ממליצים לקבל ליווי וייעוץ מקצועי על ידי עורכי דין המתמחים בתחום הפיננסי לכל אורך התהליך.


לכל שאלה או התייעצות באחד מתחומי העיסוק שלנו, נשמח לעמוד לרשותכם.

פנו אלינו או השאירו הודעה ואנו ניצור קשר בהקדם ליצירת קשר לחץ כאן.




אודות עו"ד ישי זילברברג

עו"ד ישי זילברברג, שותף מייסד, ראש מחלקת ליטיגציה, תביעות ייצוגיות ורגולציית תקשורת הוסמך בשנת 2003, בעל תואר LLB עם חטיבה ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בנוסף עו"ד זילברברג הנו מגשר מוסמך מטעם המוסד הארצי לגישור של לשכת עורכי הדין בישראל. טרם הקמת המשרד עבד עו"ד זילברברג במשרדי עו"ד מהגדולים בישראל, בהם עסק בליטיגציה על שלל גווניה, לרבות בתחום האזרחי, המנהלי, תכנון ובניה, נדל"ן ודיני עבודה. בתפקידו האחרון שימש עו"ד זילברברג כמנהל תחום הרגולציה והליטיגציה בחברת תקשורת מהגדולות במשק. במסגרת תפקידו זה היווה עו"ד זילברברג הנציג המשפטי בכל הנוגע לסוגיות משפטיות ורגולטוריות בתחומי הפיתוח העסקי והפעילות השוטפת של החברה, לרבות מתן חוות דעת, ניתוח ויישום של שינויי חקיקה, הוראות מנהליות ותיקוני רישיון המשפיעים על התנהלות החברה. עו"ד זילברברג הנו בעל ניסיון רב שנים בתחום התובענות הייצוגיות והוא חבר ועדת תביעות ייצוגיות של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.



bottom of page