top of page

מניעת הונאות – המדריך בשבילך

בשנים האחרונות, עם הגידול בפעילות באמצעות רשתות חבריות, והתקדמות הטכנולוגיות הפיננסיות – ה”פינטק”, חל גידול עצום בהונאות בתחום הפעילות הפיננסית. באחת המדיניות נמדד היקף ההונאה בהפסדים פוטנציאלים בסך של 12 מיליארד דולר הנובעים מלמעלה מ-78,000!! מקרים של הונאת הנדסה חברתית.

הונאת הנדסה חברתית כוללת מזימות בהן עבריינים משתלטים על כתובת הדואר האלקטרוני של הקרבנות בכדי: 1. לשלוח להם הוראות תשלום מזויפות למוסדות פיננסיים או לאנשי קשר עסקיים כדי לגנוב כספים 2. לגרום בהונאה לכך שיועבר מידע אשר ישמש לביצוע תרמית כספית.

פעולת ההונאה פוגעת בלקוחות שהונו אותם, גורמות נזק לתדמית הפיננסית של נותן השירות הפיננסי ובדר”כ מלוות בעבירות של הלבנת הון. לאחרונה פרסמה הרשות לאיסור הלבנת הון מדריך בנושא הונאות הנדסה חברתית. מטרת המדריך להציג בפני רשויות האכיפה והגופים המדווחים את השיטות העיקריות וסיכוני הלבנת ההון הקשורים בהונאות הנדסה חברתית. המדריך אמור לסייע לגופים ולרשויות בזיהוי ודיווח של אירועי הונאה (Fraud) וכן בסיכול רשתות פיננסיות עברייניות אלו. המדריך כולל הסבר לגבי שלבי ההונאה, דוגמאות לתרחישים של הונאות ודפוסים כלליים של עסקאות חשודות. כמו כן כולל המדריך הנחיות להפחתת סיכונים ודיווח על העברות חשודות.

לקריאת המדריך המלא – לחץ כאן: מדריך הנדסת הונאות

מדריך-הנדסת-הונאות למאמר מניעת הונאות
.pd
Download PD • 333KB

אנו מציעים לכל גוף שעוסק בתחום, לעיין במדריך ולאמץ את העצות שבו, כדי לסייע בהפחתת הונאות ולשפר את השירות ללקוחות.



אודות עדו מלין עו"ד עדו מלין, שותף מייסד, ראש מחלקת רגולציה בנקאית, אשראי חוץ בנקאי ופיננסי הוסמך בשנת 2002, בעל תואר LLB בהצטיינות מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון. עו"ד עדו מלין, מביא עמו יחד עם הניסיון המשפטי ניסיון מעשי עשיר בתחום העשייה הבנקאית והפיננסית ובתחום המימון. קודם להצטרפותו למשרד כיהן בתפקידי אשראי, רגולציה והלבנת הון במספר בנקים. בכל התפקידים הללו, שילב את העשייה המשפטית יחד עם ניסיון רב בעשייה הבנקאית והפיננסית, ובכלל זאת ניהול סיכוני אשראי, מודלים למתן אשראי ודירוג לקוח, היבטי תפעול ורגולציה, טפסי לקוחות, דיונים מול בנק ישראל וגופים אחרים. ניסיונו המשפטי והמעשי של עו"ד מלין בתחום הפיננסי והעסקי מסייע ללקוחות המשרד בליווי וייעוץ בתחום הרגולציה בתחום האשראי, הביטוח ושוק ההון, בעסקאות מימון רחבות היקף, בייעוץ במכשירים פיננסים חדשים, הלבנת הון, רישוי ופתרונות ייחודים בנושאים מורכבים.


bottom of page